Meest gestelde vragen over aanvraag of wijziging

bootverzekering aanvraag wijzigingHeeft u een vraag over de bootverzekering? Bekijk hier meest gestelde vragen die wij vaak horen over  aanvraag wijziging van de bootverzekering. Onder elke vraag leest u ons antwoord. Staat uw vraag er niet bij? Bel ons dan gerust: 085 – 401 17 60

Natuurlijk kunt u ook het contactformulier invullen of een mail sturen aan info@pleziervaartpolis.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Hoe kan ik mijn bootverzekering aanvragen?

Via deze site kunt u direct een verzekering aanvragen nadat u de premie voor u boot heeft berekend.

Als u van ons een offerte heeft ontvangen heeft u hierbij ook een aanvraagformulier ontvangen. Dit formulier kunt u (na scannen) aan ons per mail insturen.

U kunt ook telefonisch of per mail contact met ons opnemen wij kunnen u dan direct een bewijs van voorlopige dekking afgeven. Uw boot is dan meteen verzekerd.

Als ik een bootverzekering heb afgesloten heb ik dan een bedenktijd?

Als u de eerste polis heeft ontvangen kunt u de bootverzekering binnen 14 dagen na ontvangst beëindigen. Dit kan dan kosteloos en zonder dat u premie verschuldigd bent.

U kunt ook telefonisch of per mail contact met ons opnemen wij kunnen u dan direct een bewijs van voorlopige dekking afgeven. Uw boot is dan meteen verzekerd.

Dit kan per e-mail of schriftelijk post.

Wanneer u van deze mogelijkheid gebruik maakt is de verzekering vanaf het begin niet meer van kracht geweest.

Ik kan het bouwjaar van de boot niet achterhalen. Welk jaar moet ik opgeven?

U moet zelf een schatting doen wat het bouwjaar van de boot is (wel aangegeven dat dit een inschatting is). Dit heeft geen consequentie voor de premie.

Let op: boten die vanaf juni 1998 zijn gebouwd, moeten volgens de CE-richtlijnen zijn voorzien van een HIN-CIN-nummer. Controleer dus of dit nummer aanwezig is. Je kunt eraan aflezen welk bouwjaar de boot heeft.

Wij hebben een andere boot gekocht. Hoe wijzig ik de verzekering?

Met het wijzigingsformulier kunt u de wijziging doorgegeven, maar u kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar polis@pleziervaartpolis.nl., Vermeld in de e-mail duidelijk uw naam en polisnummer.

U kunt ook gebruik maken van het contactformulier met het verzoek u te bellen.

U ontvangt binnen enkele werkdagen een reactie van ons.

Bij spoed kunt u het beste direct telefonisch contact met ons opnemen op 085 – 401 17 60

Hoe kan ik mijn eigen risico verhogen en levert dit korting op?

Ja, bij de meeste verzekeraars is dit mogelijk. Geef je wensen door via het wijzingsformulier en wij kijken of dit ook op jouw verzekering mogelijk is.

Voor Delta Lloyd kunt U kunt kiezen uit: € 250,- of € 500,-.,Is uw vaartuig meer waard dan € 100.000,-? Dan is een hoger eigen risico mogelijk.

Ik wil graag een ander vaargebied verzekeren. kan dat?

Ja, dat kan. We kunnen de polissen aanpassen naar het voor u gewenste vaargebied. Maak hiervoor gebruik van het wijzingsformulier

Mijn gegevens zijn gewijzigd. Hoe wijzig ik deze?

Met het wijzigings formulier kunt u uw wijziging aan ons doorgegeven.

Maar u kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar info@pleziervaartpolis.nl onder vermelding van uw polisnummer,geef aan wat u gewijzigd wil hebben, we zullen dit  verwerken en u een bevestigingsmail sturen.

Ik stap over naar u maar wat gebeurd er met de no-claim welke ik elders had?

Als u bij een andere maatschappij no-claimkorting (of bij ons) heeft opgebouwd, dan nemen wij deze bij een nieuwe of tweede verzekering over tot het maximum.

Ik wil graag ook mijn verzekeringen omzetten naar Pleziervaartpolis. Kan dat?

Ja dat kan wanneer u uw bootverzekering bij on heeft. U kunt hiervoor contact opnemen met Pleziervaartpolis via info@pleziervaartpolis.nl of via 085 – 401 17 60. Wij kunnen u ook helpen de lopende verzekeringen bij uw verzekeraars voor u op te zeggen of overvoeren naar ons kantoor.

Wanneer u de bestaande verzekering overvoert blijven de premie, dekking en de voorwaarden blijven precies hetzelfde.